به گزارش روابط عمومی و امور بینالملل سازمان منطقه آزاد چابهار حسامالدین یوسفی با اشاره بر لزوم اطلاعرسانی در حوزه اقدامات ستاد و معرفی جاذبههای گردشگری چابهار گفت: با توجه به اهمیت پاسداشت محیطزیست و حرکت در مسیر فعالیتهای سبز، این کمیته نوروز امسال را با تکیهبر امکانات الکترونیکی آغاز کرد.
وی افزود: ما امسال با نشر نسخ الکترونیکی بروشورها و راهنماها و استفاده از QRcode در تبلیغات محیطی تلاش کردیم ضمن اطلاعرسانی مناسب، آمار چاپ و استفاده از کاغذ را به حداقل برسانیم.
به گفته یوسفی، بر همین اساس کتابچه چهار بهار که به معرفی جاذبههای گردشگری، اماکن خدماتی و رفاهی، مجتمعهای تجاری، خوراک محلی و نقشه پرداخته، به تعداد محدود بهصورت چاپی و بهصورت گسترده در حالت الکترونیک در فضای سایت و کانالهای اطلاعرسانی منتشر شده است.
ناکوبلد راهنمای بومی گردشگران نوروزی شد
رییس کمیته اطلاعرسانی، تبلیغات و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار همچنین از نوآوری جدیدی با استفاده از طراحی شخصیتی بومی برای اعلام هشدارها و راهنماییهای لازم به گردشگران نوروزی خبر داد.
وی گفت: ما سعی کردیم برای تأثیرگذاری بیشتر فرهنگسازیهای لازم و هشدارهای محیطی از شخصیتی بومی به نام ناکوبلد استفاده کنیم تا پذیرش آن از سوی مردم با باورپذیری بیشتری همراه شود.
یوسفی با اشاره به اقدامات دیگر این کمیته افزود: اطلاعرسانی اقدامات ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار در قالب بستههای خبری و فیلم و عکس، همچنین ساخت کلیپهایی در حوزه معرفی جاذبههای گردشگری چابهار از اقدامات دیگر این کمیته بود.
گفتنی است، منطقه آزاد چابهار با داشتن سواحلی بیمانند در جوار دریای عمان و ظرفیتهای گوناگون تاریخی و طبیعی یکی از مناطق بکر و زیبای ایران برای سفر است.